امریکا-به خانواده ۱۰-نفری-در-کابل-غرامت-می‌پردازد

دولت آمریکا به خانواده ده نفر که به اشتباه در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در کابل، کشته شدند، پیشنهاد پرداخت غرامت مالی داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال تلاش برای کمک به اعضای باقی مانده خانواده برای انتقال به ایالات متحده است.

حمله هواپیماهای بدون سرنشین به یک موتر که در نتیجه آن هفت کودک کشته شدند، چند روز قبل از خروج ارتش آمریکا از افغانستان صورت گرفت.

در آن زمان، آمریکا بر این باور بود که موتر مملو از مواد منفجره برای آماده شدن برای حمله به میدان هوایی کابل بوده است، اما بعدا پذیرفت که راننده موتر در یک سازمان امدادرسان بین‌المللی کار می کرد، ارتباطی با داعش نداشته است.

زمری احمدی، راننده موتر، کارمند یک موسسه بین‌المللی و تحصیلکرده رشته مهندسی برق بود. او ۱۴ سال برای نهاد غیردولتی بین المللی تغذیه و آموزش که مرکز آن در کالیفرنیا آمریکا است، کار کرده بود.

براساس تحقیقات ارتش آمریکا، در این حمله این امدادگر و ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش که در میان آنها ۷ کودک وجود داشت، کشته‌ شدند. کم‌سن‌ترین فرد کشته شده ۲ سال داشت.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا، موتر این مرد را برای ۸ ساعت دنبال کرده بودند و تصور می‌کردند که او با شاخه خراسان داعش در ارتباط است.

اما ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام این حمله را یک اشتباه غم انگیز توصیف کرد و گفت: بسیار بعید است که این خانواده با داعش خراسان مرتبط بوده یا تهدیدی برای نیروهای آمریکایی بوده باشند.

امریکا به خانواده ۱۰ نفری در کابل غرامت می‌پردازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد